Terug naar boven

Goed ontvangen van onze emails

Hoe ontvang je zeker alle emails?

Spamfilters doen hun best om de foute emails van de goede te onderscheiden.

Vele spamfilters werken echter erg strikt. Hierdoor kunnen gewenste berichten ook in je spambox terecht komen.
(vb. Telenet – emailadressen, maar ook andere zijn hier heel gevoelig voor)

Daarnaast gebruikt elke email-provider verschillende spam-filter criteria. En deze spam-filter criteria veranderen voortdurend om zich aan te passen aan de nieuwe technieken en types van ongewenste emails.

Of een email in spam terecht komt of niet wordt ook bepaald door de inhoud. Bv. Emails in een vreemde taal worden sneller als spam bestempeld, ook als het echte contactnames zijn.

Hierdoor kan wat gisteren goed in je inbox terecht kwam, morgen in je spam-box terecht komen.

Voer daarom onderstaande stappen uit

  • Voeg onze mailadressen ‘info a vind-een-kinesist.be’ en ‘facturatie a vind-een-kinesist.be (vervang de spacies en a door @) toe aan het adresboek van je eigen mailaccount (Gmail, Outlook, Thunderbird, etc), alsook in de onlineversie van je emailprovider zoals gmail, yahoo, telenet, ... Dit om te vermijden dat toekomstige aanmeldingen in je spam-box terecht komen!
  • Open de Spam-box of postvak ‘ongewenste berichten'.
    Bij Gmail kun je daarvoor best inloggen op de site van Gmail zelf. (https://accounts.google.com. Dus niet via een ander mail-programma op je tablet, smartphone of desktop). Klik links op 'Meer' en dan op 'Spam'.

    Indien onze emails bij 'ongewenst' of spam zitten, markeer dan als 'Niet ongewenst' of 'Geen spam' zodat ook de volgende emails in je 'Postvak in' of 'inbox' komen.
  • Gmail: Er zijn drie bladen in Gmail; primair, sociaal en reclame. Indien onze mails toekomen bij reclame, dan kan je dit als volgt oplossen:
    - Open het blad 'reclame'. Aan de linkerkant zie je naast elke e-mail een wit sterretje en een wit pijltje.
    - Klik op de witte pijl; zo wordt deze email aangeduid als belangrijk. Het pijltje wordt na de klik oranje.
    - Zo ontvang je de volgende keer de emails in het blad ‘primair’.
  • Test of je onze emails nu goed ontvangt. Stuur jezelf een bericht vanuit jouw profiel.
    Indien deze bij spam zit, voer dan puntje 2 uit. En test erna opnieuw.
  • Heb je een emailadres met een persoonlijke domeinnaam: voeg ons emailsysteem (Postmarkapp) toe aan de whitelist van je spamfilter. Je webbeheerder kan je hierbij helpen.

Opgelet

Ook hierna kunnen, bv. bij aanpassingen in het spambeleid van jouw provider, emails mogelijk terug bij je Spam-berichten terecht komen.
Let daarom op het volgende:

  • Blijf wekelijks je spambox nakijken op gewenste emails. Ook als onze emails goed toekomen. Doe dit zowel op je smartphone alsook in de onlineversie van je emailprovider zoals gmail, yahoo, telenet, ...
    (De spambox wordt meestal na bv. 7 dagen automatisch geledigd.)
  • Markeer onze emails nooit als spam of ongewenst, ook niet als het een bericht bevat van een iemand die onze website gebruikt om ongewenste emails te verzenden.
Indien je hierna nog steeds problemen ondervindt met het ontvangen van emails, stuur ons dan gerust een bericht.